Misschien zijn sommigen van jullie al bekend met Google Shopping. Deze functie werd voorheen advertenties met productvermeldingen genoemd. Via deze Google-service kunnen de gebruikers zoeken naar het product dat ze willen. Vervolgens kunnen ze de kwaliteit en prijs van de producten vergelijken. Google geeft verschillende opties van producten weer wanneer u de naam van het product invoert. Meestal worden de producten weergegeven onder het tabblad Winkelen of bovenaan de resultatenpagina van de zoekmachine. Zoek je bijvoorbeeld naar blauwe hardloopschoenen, dan toont Google verschillende gesponsorde advertenties van schoenproducten.

Aan de slag met Google-advertenties met productvermeldingen

Als u uw producten in Google Shopping wilt weergeven, moet u een account aanmaken op twee platforms: Google Merchant Center en Google Ads. U kunt uw marketingcampagne uitvoeren in Google Ads. Via dit platform kunt u verschillende instellingen beheren, zoals biedingen, budgetten, advertentie locatie en advertentieplanning. Bovendien kunnen de verkopers de productfeed en de attributen zoals prijs, kleur en andere specificaties beheren. Wanneer u uw accounts op deze platforms aanmaakt, moet u de bedrijfsinformatie toevoegen. Ook moet u uw bedrijfswebsite verifiëren.

De voordelen van het gebruik van Google-advertenties met productvermeldingen

Het starten van de marketingcampagne via de Google Ads Shopping-functie is eenvoudig. U hoeft alleen het product in Google Merchant Center in te voeren. Dan hoef je alleen maar te wachten op de verkeersstroom op je website. Deze Google-service zorgt ervoor dat uw advertentie beter wordt weergegeven dan in reguliere Google Ads. Op deze manier kan deze advertentie meer verkeer naar uw website leiden. Meer verkeer betekent meer kansen om verkopen te krijgen. Het is omdat de potentiële klanten wat informatie over uw product kunnen bekijken. Dit advertentieplatform is ook gemakkelijk te gebruiken. Bovendien geeft het u een rapport over de prestaties van de advertentiecampagne. Overweeg dus om deze marketingstrategie te gebruiken om uw product online op de markt te brengen.